Estrena a Filmin del documental sobre “Material sensible”

El 19 de novembre de 2023, coincidint amb el Dia Mundial de la Prevenció contra l’Abús Sexual Infantil, la plataforma de cinema Filmin estrena per a tot l’estat espanyol el documental “Material sensible”, creat per la Fundació Photographic.

>>> Aquí pots veure el documental a Filmin <<<

Es tracta d’una pel·lícula documental subtil i emotiva que relata, de manera respectuosa i inspiradora, com un grup de persones que va patir abusos sexuals en la infància descobreix el poder transformador de la fotografia, que els permet expressar-se més enllà de les paraules.

Realitzada per Ana de Quadras, la peça audiovisual “Material sensible” presenta i pren el nom d’un taller de fotografia participativa, destinat a persones que han patit abús sexual a la infància (ASI), organitzat des del 2017 per la Fundació Photographic Social Vision, en col·laboració amb la Fundació Vicki Bernadet, especialitzada en l’atenció i la prevenció dels ASI.

El documental reflexiona sobre la capacitat del llenguatge visual per treballar amb emocions, records, secrets i experiències silenciades i permet apropar-nos al viatge creatiu i emocional d’aquestes persones que s’han atrevit a revisar la seva història íntima i fer-la pública, a través del potencial artístic i expressiu de la imatge.

Projeccions públiques exclusives

Protagonistas del documental "Material sensible" en una presentación

Diverses persones protagonistes del documental “Material sensible”, a la presentació de l’hotel Sir Victor .

Recentment celebrem una preestrena a l’hotel Sir Victor de Barcelona, ​​que recolza l’àrea educativa de Photographic a través del programa solidari Sir Cares.

Després del passi del documental, es va realitzar un col·loqui amb bona part de les persones protagonistes del documental, que van expressar el seu entusiasme perquè la seva experiència al nostre taller pugui arribar cada cop a més gent, gràcies a la seva difusió a través de Filmin, especialment si així serveix per ajudar altres persones.

Anteriorment, desde Photographic Social Vision ja havíem realitzat diverses projeccions exclusives, començant per les que van tenir lloc als Cinemes Girona de Barcelona i a la Casa Elizalde de la mateixa ciutat, totes dues per a convidats de les fundacions Photographic i Vicki Bernadet.

Laureles de festivales donde participó el documental "Material sensible"

També cal destacar les que van tenir lloc a la facultat de Dret de la Universitat de Barcelona (UB) per a estudiants de criminologia, al certamen basc de cinema de temàtica social Erronka Munduan – Reto por el Mundo, així com al Menorca Doc Festival, que va seleccionar la pel·lícula per a la secció Aula Doc i que va comptar amb un col·loqui destinat a instituts d’ensenyament secundari de l’illa, amb la presència de Mireia Plans, membre de l’àrea educativa de Photographic, i Beatriz Burgos, una de les protagonistes del documental.

Presentación del documental "Material sensible" en Menorca Doc Festival

Presentació del documental “Material sensible” al Menorca Doc Festival 2023.

Més detalls sobre el documental

Creat i produït per la Fundació Photographic, el documental “Material sensible” ha estat realitzat i editat per Ana de Quadras, que el va rodar entre 2020 i 2021, i compta amb postproducció de so de Raúl Lucea i amb la colorista Cristina Pérez.

Resumeix en poc més de 53 minuts el projecte participatiu de creació fotogràfica “Material sensible” del que pren el nom, combinant els valents i sincers testimonis de diverses persones participants del taller fotogràfic realitzat el 2021, juntament amb les delicades i potents fotografies creades pels tres grups que havien participat al projecte fins aquell mateix any. També compta amb la participació de professionals de mediació artística i d’atenció psicològica que treballen al projecte “Material sensible”.

El film ens ajuda a entendre les moltes fases que comporta el procés de recuperació d’una experiència d’ASI. I també ens demostra com és de potent i necessari fer públiques aquestes històries, des de l’empatia i la delicadesa.

Aquest documental té el doble objectiu de compartir una metodologia exitosa de creació fotogràfica participativa i de denunciar i informar sobre la greu problemàtica de l’abús sexual infantil, que la nostra societat necessita atendre amb urgència.

Imagen y logos del documental "Material sensible"