Ana Palacios

ana-palacios.com

me@ana-palacios.com

Saragossa, 1972. Periodista i fotògrafa documental. Llicenciada en Ciències de la informació, va estudiar cinema i fotografia a la Universitat de Califòrnia (UCLA). Després de treballar en producció de cinema més de 15 anys, va decidir canviar radicalment la vida i emprendre el camí professional de la fotografia vinculada als drets humans, amb l’objectiu de sensibilitzar sobre comunitats vulnerables en contextos de pobresa. Ha rebut les beques Emergency Fund for Journalist de la National Geographic Society i SOS Cultura de VEGAP, ha estat seleccionada per al New York Times Portfolio Review i nominada al Premi Leica Oskar Barnack. És Pro Master de Canon España, per a qui imparteix xerrades sobre fotografia humanitària a centres com PICA Alcobendas o el Master de l’Agència EFE. És membre del jurat de premis internacionals com el Luis Valtueña o l’ASISAFoto.

Ha publicat a mitjans nacionals i internacionals com National Geographic, The Guardian Weekend Magazine, Al Jazeera, 6 Mois, Stern, Der Spiegel, La Vanguardia Magazine, El País o Temps. Va publicar el seu primer llibre Art in Movement i Albino, premiat per l’Associació d’Iconògrafs de França i amb diversos premis com els MIFA, IPA, FAPA, ND Awards i Alfred Fried Photography. Actualment, treballa en un projecte per a National Geographic sobre l’impacte de la música a la salut i col·labora regularment amb l’Associació Espanyola de Petites i Mitjanes Fundacions documentant la tasca d’ONG i fundacions a Espanya, és docent a l’escola EFTI, i la seva nova passió fotogràfica són els santuaris d’animals.